marți, 18 octombrie 2011

Papuşa Mădălina

Mădălina. Aşa o chema. Pe cine? Pe una din cele trei păpuşi pe care le-am avut în copilărie...Un nume cu neşansă pentru ea..., biata de ea şi, de ce să nu zic, şi de mine...
Eu am un frate cu 10 ani mai mare, (vă imaginaţi chin pe bietul băiat cu o sora mult mai mică decât el, dar asta în altă povestire...), care la vârsta când eu mă jucam cu păpuşile, adică şi cu cea pe nume Mădălina, el era la adolescenţă şi era îndrăgostit lulea, adică nu exista altcineva pe lume, totul gravita în jurul Mădălinei lui... Da, da, da, fata de care era îndrăgostit, cea care atunci când vorbea cu ea la telefon (exista numai fix) aceesul în casă se sista de la sine; da, prietena lui se numea Mădălina... şi greu de conceput pentru al meu frate că mai poate exista şi altceva pe lumea asta cu numele asta...Biata mea păpuşă, cum să o cheme tot Mădălina, cum să o cert eu pe Mădălina, cum să se audă în casa bunicii noastre (acolo unde am crescut) acest nume pentru o simplă păpuşa....
A avut viaţa grea biata păpuşă, o strigam şi mă jucam cu ea în şoaptă, şi trebuia să o feresc de privirile fratelui meu....A, am uita să vă spun că nu i-am ales eu numele păpuşii Mădălina (doar nu eram nebună, stiam ce însemnă Mădălina...), dar această păpuşă era o păpuşă din categoria celor fabricate la Arad (arădeanca...) care venea cu tot cu numele, era gata botezată, numită, avea la mână un bănuţ de plastic unde era scris numele ei... Deci, nu aveam cum să-i schimb numele atunci când am primit-o...
Păpuşa Mădălina a avut o soartă crudă.... La acea vreme am fost un copil norocos, să am şi cărucior pentru păpuşi... Aşa cum v-am spus am copilărit la bunica mea, la curte... Căruciorul în discuţie, cu păpuşile în el rămânea des în dreptul porţii, care nu era mereu închisă...Şi, într-o zi, nenorocirea s-a produs : Mădălina a DISPARUT, cineva mi-a luat-o din căruî (nu spun mi-a furat-o, pentru că dacă era aşa ar fi dispărut şi căruţul de păpuşi, era unul deosebit, credeţi-mă....), şi am avut, nu atunci pe moment, ci după ceva ani, o bănuială cine ar fi putut să o facă dispărută pe biata păpuşă Mădălina...
Mihaela
Mădălina, the name of a doll Mihaela received when she was a child. The same name as the girl her brother (10 years older) was in love with. How to deal with the same name, that was like a taboo-name in the house? One day the doll will dissapear, no one will know how... just a suspicion.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu